Keičiasi „Formulės-1“ taisyklės: startas jau Baku

„Formulė-1“ ketina įvesti naują lenktynių formatą nuo šį savaitgalį vyksiančių Azerbaidžano „Grand Prix“ lenktynių.

Šeštadienį vykstančios trumpesnės lenktynės tapo nepriklausomos nuo didžiųjų lenktynių ir turės atskirą kvalifikacinę sesiją, vadinamą „sprinto varžybomis“. Penktadienį vyks kvalifikacija, kurios metu bus sudaryta pagrindinio Didžiojo prizo starto rikiuotė.

Šeštadienį vyks trumpesnė kvalifikacinė sesija, kurioje bus nustatomas sprinto varžybų starto numeris.

„Sprinto“ kvalifikacijoje bus trys sesijos, iš kurių penki lėčiausi automobiliai bus pašalinti pasibaigus pirmosioms dviem, tačiau sesijos bus sutrumpintos iki 12, 10 ir 8 minučių. Trys standartinės kvalifikacijos sesijos trunka atitinkamai 18, 15 ir 12 minučių.

Nors padangų naudojimas standartinėje kvalifikacinėje sesijoje yra laisvas, pagal sprinto lenktynių kvalifikacijos taisykles jis bus privalomas – komandos turės naudoti naujas padangas kiekvienoje sesijoje: „vidutinio“ mišinio padangas pirmose dviejose ir „minkštas“ padangas paskutinėse dešimties geriausiųjų varžybose.

Antradienį F1 komisijos – taisykles formuojančios FIA, komercinių teisių turėtojas F1 ir komandos, – posėdyje vienbalsiai buvo susitarta dėl naujojo formato, o po to jį patvirtino FIA pasaulinė taryba.

Pakeitimų esmė – į „sprinto“ lenktynes įtraukti daugiau pavojaus, skatinant lenktynininkus labiau rizikuoti.

Pagal ankstesnį 2021 m. įvestą sprinto savaitgalių formatą penktadienio kvalifikacijos sesijoje buvo nustatoma sprinto lenktynių starto rikiuotė, o pagal sprinto rezultatus – pagrindinių didžiųjų lenktynių starto rikiuotė.

Tai reiškė, kad vairuotojai nenorėjo rizikuoti sprinto varžybose, nes bet kokios klaidos ar avarijos neproporcingai pakenktų jų galimybėms didžiojo prizo lenktynėse.

Dar neaišku, ar naujasis formatas ką nors iš esmės pakeis, nes ir toliau sprinto lenktynėse taškai yra daug mažesni nei didžiojo prizo lenktynėse.

Kaip ir anksčiau, aštuoni geriausiai finišavę sprinto lenktynių dalyviai gaus taškus – nuo aštuonių už pirmąją vietą iki vieno už aštuntąją.

Naujasis formatas, kuris šį sezoną bus taikomas visuose šešiuose sprinto savaitgaliuose, taip pat padeda panaikinti šeštadienio treniruočių sesiją, kurioje komandos važiavo tik su lenktyniniais degalais ir kuri žiūrovams buvo beprasmis reginys.

Šią sesiją pakeitė naujoji sprinto varžybų kvalifikacinė sesija. Taip pat buvo sutarta šį sezoną padidinti leistiną specifinių variklio komponentų skaičių nuo trijų iki keturių.

Šie komponentai yra vidaus degimo variklis, turbokompresorius ir MGU-K bei MGU-H – dvi hibridinės sistemos dalys, išgaunančios energiją.

Šis sprendimas yra postūmis „Ferrari“ ir „Mercedes“ komandoms, kurių vairuotojai jau po trejų sezono lenktynių turi antruosius kai kurių iš šių komponentų pavyzdžius, todėl dabar joms dar toliau nei anksčiau gresia nuobaudos už pernelyg didelį dalių naudojimą.