Prasideda F-1 sezonas: ko laukti ir tikėtis šį sezoną?

Kai „Formulė-1” pradės naująjį sezoną šį savaitgalį, neabejotinai bus jaučiamas palengvėjimas, nes po vieno audringiausių ir dramatiškiausių per pastaruosius dešimtmečius „Formulės-1” sezonų bus galima pasitikti palyginti paprastą automobilių lenktynių verslą. Pagaliau šiek tiek spektaklio, o ne spekuliacijų.

Šeštadienį Bahreine užgesus šviesoms, bus parodyta tikroji 2024 m. forma, nes baigsis bandymų karas. Net ir tada praėjusio mėnesio atgarsiai ir toliau skambės per ilgiausią sezoną F1 istorijoje – 24 lenktynes ir gruodžio 8 d. finišą.

Drama prasidėjo sausio pabaigoje, kai „Formulė-1” atmetė „Andretti” komandos pasiūlymą prisijungti prie lenktynių starto rikiuotės- dėl šio sprendimo „Formulė-1” ir komandos sutarė, o daugelis gerbėjų ir stebėtojų manė, kad tai nereikalingas protekcionizmas.

Po nepasitenkinimo dėl Andretti komandos atmetimo netrukus pasigirdo griaustinis, kuris aidės dar ilgai iki 2024 metais.

Po dienos Lewisas Hamiltonas šokiravo sportą ir savo „Mercedes” komandą paskelbdamas, kad 2025 m. prisijungs prie „Ferrari”. Jis nurodė norįs naujų iššūkių ir vaikystės svajonę prisijungti prie „Scuderia”. Tai svarbiausias brito žingsnis šiuolaikinėje eroje.

Jau dabar laukiama L. Hamiltono debiuto raudonojoje komandoje, tačiau pirmiausia jis turi sulaukti paskutinių metų su „Mercedes”, o tai yra neištirta teritorija. Komanda, su kuria jis laimėjo šešis iš septynių lenktynininkų čempionų titulų, žino, kad jis išvyksta ir kad Hamiltonas jau žvelgia į ateitį. Abi pusės tvirtina, kad atiduos visas jėgas ir susitelks į dabartį, tačiau jų dinamika iš esmės pasikeitė ir bus įdomu, kaip tai atsiskleis.

Bent jau tada, kai, kaip pripažino komandos vadovas Toto Wolffas, tam tikru momentu Hamiltonas turės būti pašalintas iš informacijos apie kitų metų bolidą srauto, o jo komandos draugas George’as Russellas bandys tapti faktiniu komandos vedliu, o tai yra dar viena dinamika, galinti sukelti trintį. Dėl Hamiltono sprendimo „Mercedes” komandai liko laisva vieta 2025 m. ir nėra aiškių, lengvų pasirinkimų. Tikėkimės, kad vienas iš sezono pasakojimų bus gandai ir spėlionės apie tai, kas užims jo vietą. Wolffas jau pareiškė, kad gali būti, jog atėjo metas būti drąsiam, o Russellas pasirengęs vadovauti komandai.

Galbūt „Mercedes” jaunesnysis vairuotojas Andrea Kimi Antonelli, kuriam vos 17 metų. Italas yra išskirtinis talentas ir šiais metais lenktyniaus F2 klasėje – taip pat pasirodys ir Bahreine.

Kiti pretendentai neabejotinai palaikys viryklę. Fernando Alonso, kuriam šio sezono pabaigoje baigsis sutartis su „Aston Martin”, pabrėžtinai pareiškė, kad, jo nuomone, jis yra „geroje padėtyje derėtis”, ir ispanas išreiškė savo nuomonę, pradėdamas sudėtingą šokį su „Mercedes”. Tikimasi, kad susidomėjimas taip pat apims Alexą Alboną, Carlosą Sainzą ir Estebaną Oconą.

Kol buvo analizuojamas Hamiltono žingsnis, jis buvo užtemdytas, kai paaiškėjo, kad ” Red Bull” komandos vadovas Christianas Horneris yra tiriamas komandos motininės bendrovės po vienos darbuotojos skundų dėl tariamai netinkamo elgesio.

Jis paneigė kaltinimus, tačiau tyrimas dar nebaigtas, ir Hornerio padėtis išlieka abejotina, nes jo komanda ruošiasi ginti titulą.

Ši sumaištis vadovybėje yra paskutinis dalykas, kurio reikia komandai ruošiantis varžyboms, tačiau pranešama, kad sprendimas gali būti paskelbtas šios savaitės antradienį arba trečiadienį. Šiuo metu privatus išorinis tyrimas, kurį atlieka neįvardytas anglų advokatas, nesuteikė jokios informacijos, jos nesuteikė ir „Red Bull” komanda, nors Horneris jau dalyvavo apklausoje.

Net jei jis bus išteisintas, manoma, kad bylos nagrinėjimas atskleidė Hornerio ir patronuojančiosios bendrovės „Red Bull GmbH” arba jos elementų santykių trūkumus, taip pat pranešimus apie pablogėjusius jo santykius su pasaulio čempionu lenktynininku Maxu Verstappenu ir jo tėvu Josu.

Nors tai tebesitęsia, virš „Red Bull” vis dar tvyro šmėkla, kuri daugeliui komandos narių yra skaudi realybė, nes į naująjį sezoną jie ir vėl žengia itin stiprūs.

Verstappenas po praėjusios savaitės bandymų švytėjo. Radikaliai evoliucionavusi praėjusių metų „Red Bull”, kuri laimėjo 21 iš 22 lenktynių, dar kartą įrodė, kad yra grėsminga nuo pat pradžių. Nekreipiant dėmesio į apgaulingą paprasčiausių greičiausių ratų pobūdį, lenktynių tempu jų automobilis galėjo turėti iki trijų dešimtųjų sekundės dalių persvarą prieš likusius lenktynių dalyvius.

„McLaren” komandos vadovas Andrea Stella tai pasakė elegantiškai ir grėsmingai trumpai. „Atrodo, kad vienas automobilis atrado didelį žingsnį”, – sakė jis. „Deja, automobilis, kuris jau pernai buvo greičiausias”.

„Ferrari” patobulėjo ir, atrodo, yra artimiausi „Red Bull” varžovai, Charles Leclerc ir Sainz išreiškė kur kas didesnį pasitenkinimą automobilio valdymu ir stabilumu nei praėjusiais metais, tačiau jiems tikriausiai teks išvystyti įnirtingą greitį, kad aplenktų „Red Bull”.

Panašiai kaip ir „Mercedes”, visiškai naujos konstrukcijos automobilis buvo giriamas kaip žingsnis į priekį. Tačiau tik tvirtą platformą, stabilumą ir našumą, ypač posūkiuose, nuo kurių jie gali tobulėti.