Bundeslyga – komercinių stadionų pavadinimų čempionė

Vokietijos Bundeslygoje šiuo metu parduota trylika stadionų pavadinimų – daugiau nei Anglijoje, Ispanijoje ir Italijoje kartu sudėjus.

Kovo mėnesį „Spotify” ir „Barcelona” paskelbė apie ilgalaikę partnerystę, kuri oficialiai prasidės 2022 m. liepą. Muzikos platforma bus pagrindinė klubo partnerė.

Nuo 2022/23 m. sezono šis prekės ženklas bus naudojamas ant komandos vyrų ir moterų marškinėlių bei treniruočių marškinėlių. „Spotify” taip pat užsitikrino stadiono pavadinimo teises ir nuo kito sezono pradžios legendinis „Camp Nou” bus pervadintas „Spotify Camp Nou”. Numatoma ketverių metų sutarties vertė – 300 mln. eurų.

Ekspertai šį sandorį vertina kaip vieną svarbiausių pastarųjų metų rėmimo sandorių, ypač dėl Katalonijos klubo namų aikštės pervadinimo, todėl pasižiūrėkime, kokia situacija šiuo metu yra penkiose stipriausiose Europos lygose.

Atsižvelgėme į penkių stipriausių Europos lygų – Anglijos, Ispanijos, Italijos, Italijos, Vokietijos ir Prancūzijos – klubų namų arenas. Kaip sėkmingiausioje futbolo lygoje klostosi reikalai komerciniu požiūriu?

Iš viso EPL: 4 klubai iš 20 (20 %)

Anglijoje tik keturi klubai (Brighton, Arsenal, Leicester City ir Manchester City) savo namų stadionų pavadinimuose mini rėmėjus.

Svarbiausia, kad nė vienas rėmėjas nėra britų kilmės, o tai dar kartą patvirtina labiausiai globalizuotos pasaulio futbolo lygos titulą (du iš JAE, taip pat Tailandas ir JAV). Kiekvienas iš partnerių atstovauja tam tikram paslaugų sektoriui (oro linijų, finansų ir turizmo).

Mažiausiai komercinių vardų iš karto dviejose lygose.

Iš viso „La Liga”: 3 klubai iš 20 (15%)

Neskaitant „Barcelona” ir „Spotify” pasirašyto susitarimo, tik du Ispanijos klubai pardavė stadiono pavadinimo teises komerciniam subjektui – pagrindinis keramikos gamintojas „Pamesa” dirba su „Villarreal”, o Kinijos konglomeratas „Wanda” – su Madrido „Atlético”.

Iš viso „Ligue 1”: 3 klubai iš 20 (15%)

Prancūzijos lygoje taip pat yra trys klubai, kurių namų rungtynėse dalyvauja rėmėjai. Visos trys yra draudimo bendrovės: prancūzų „Groupama”, vokiečių „Allianz” ir vietos „Matmut” yra dabartiniai Liono, Nicos ir Bordo partneriai.

Iš viso „Serie A”: 5 klubai iš 20 (25 %)

„Serie A” vaizdas šiek tiek geresnis. Italijoje klubų, kurių stadionų pavadinimuose yra rėmėjų, dalis sudaro 25 procentus. Atkreipkite dėmesį, kad mūsų sąraše yra Vokietijos draudimo bendrovė „Allianz”, kuri yra „Juventus” partnerė. Visas sąrašas yra toks:

– „Udinese” bendradarbiauja su Rumunijos automobilių gamintoja „Dacia”;

– Sassuolo su vietos chemijos įmone „Mapei”;

– Finansų bendrovė „Unipol” su „Cagliari”;

– „Atalanta” bendradarbiauja su Italijos „Gewiss”.

Tačiau nė vienas čempionatas neprilygsta Bundeslygai – net 13 klubų pardavė stadiono pavadinimo teises komerciniams subjektams. Iš įdomiausių išskirtume:

– Beveik visi rėmėjai yra Vokietijos įmonės: tik viena įmonė iš trylikos atstovauja kitai šaliai (Red Bull/Austrija).

– Labiausiai atstovaujama sritis – draudimas: trys iš šių bendrovių veikia lygoje, jų prekių ženklai yra „Bayern”, Dortmundo „Borussia” ir Augsburgo arenų pavadinimuose.

– Apskritai rėmėjų paveikslas gana nevienareikšmis: partneriai yra iš įvairių sektorių: bankininkystės, energetikos, pramogų, mažmeninės prekybos, automobilių gamintojų, lengvosios pramonės ir nekilnojamojo turto.

Bundeslyga nėra turtingiausia lyga, o jos klubas nesimaudo piniguose, todėl stadionų pavadinimų pardavimas komerciniams subjektams leidžia ženkliai padidinti pajamas šiais nelengvais laikais.